Ügyfelünk újonnan induló fiókjában a kezdetektől Shopping kampányokat futtattunk és lépésről-lépésre jutottunk el a fenti eredményekig. Ebben kulcsfontosságú szerepe volt annak, hogy megfelelő előkészületekkel a legjobb minőségű adatokhoz juttassuk a Google algoritmusát.
Ezzel a módszerrel sikerült közel 600 konverziót szereznünk, így a kampány 20 268 000 Ft bevételt generált ügyfelünk számára az elmúlt 60 nap során. A kampány összességében, közel 3,5 milliós megjelenés mellett 1,22%-os átkattintási arányt ért el, 41 000 látogatót terelve a weboldalra. Vegyük sorra, hogyan haladt a folyamat és milyen lépéseket tettünk a kampány teljesítményének növelése érdekében.
Ekkor beindult a folyamat és a skálázás, a Google professzionális automatizmusának az ereje pedig jól kivehető az alábbi ábrán. A két kampány közötti különbség világosan kirajzolódik.
Nézzünk is a számok mögé! A Smart Shopping kampányra a decemberi hónap folyamán összesen 2 480 000 Ft-ot költöttünk, mellyel 387 konverziót értünk el, amely 5x-ös ROI-t és több, mint 13 millió Ft bevételt jelentett. Az alábbi ábra bemutatja a hirdetéscsoport teljesítményét a fenti időszakban.
A hónap folyamán folyamatos optimalizálásra került a feed és a költségkeret. Ez azt jelenti, hogy a korábbi 1 termékkörrel szemben megnöveltük a Shopping kampányhoz használt termékek számát, valamint folyamatosan figyeltük, hogy mely termékekre nagyobb a kereslet és ezeket adtuk hozzá a hirdetésekhez.
Azokat a termékeket, amelyekre nem, vagy alig volt kereslet pedig kizártuk a hirdetésekből. Emellett a Merchant Centerben is frissítettük a kampányhoz használt feed-et a minél jobb minőségű hirdetések futtatása érdekében.
Ennek következtében, a kampány kezdeti szakaszában a konverziószám a többszörösére emelkedett, ami heti 120-160 konverziót jelentett és ezzel párhuzamosan már az első napokban 7x ROI értéket sikerült elérni. A kampány fellendülő szakaszában ez heti 4,5-5 millió forintos bevételt hozott.
Ez már önmagában is nagy siker, azonban ha megnézzük, hogy a versenytársakhoz képest hol álltunk ez idő alatt a licit-versenyben. Az alábbi táblázatban jól látható, hogy a kampány 13%-al meg tudta előzni a következő hirdetőt, így 88%-os megjelenési arányt tudott szerezni a Google keresőjében.
Mi ebből a tanulság? Az, hogy egy jó kampány-beállítással és egy jó bidding stratégiával fel lehet venni a versenyt akár nagy piaci szereplőkkel is. Ehhez azonban elengedhetetlen a jó termék (ez az alapja mindennek) és a jó haszonkulcs, amivel gazdálkodni lehet.
Mivel a hazai Google Shopping hirdetések aukciója egyre zsúfoltabb és versenyképesebbé válik most bemutatjuk, hogyan értük el hogy a termékhirdetések domináljanak.
Három fő összetevőt optimalizáltunk, hogy a kampányokban futó termékek gyakrabban jelenjenek meg:
Az alábbi grafikon segítségével mutatjuk be a rangsorolási tényezők hatását
Mondanunk sem kell, hogy az ajánlat az egyik legmeghatározóbb tényező abban, hogy a Google úgy dönt-e, hogy megjeleníti e hirdetésünket vagy sem. Ebben az alábbiak a legfontosabbak:
Beállíthatsz kézi kattintásonkénti költséget (CPC) ajánlatokat, vagy használhatsz egy automatikus ajánlattételi algoritmust a Google-tól. A fenti ügyfélnél láthattad hogy először kézi CPC bidding-gel futtattuk a “standard” kampányt. Miután átváltottunk “Smart Shopping” kampányra utána a bidding-et is változtattuk Target CPA-ra. Számos ügyfelünknél használjuk ezt a módszert, de mindig érdemes a ROAS-t is figyelembe venned, mert nincs két egyforma fiók!
Minden terméknél ugyanazt az ajánlatot vagy cél ROAS-t használod? Vagy szegmentációkat fogsz alkalmazni pl. árrés vagy akciós termékek alapján? Pl. csoportosíthatod a termékeket kategória, haszonkulcs, eladások, készletállapot, teljesítmény stb. alapján. Így nem minden termék kapja meg ugyanazt az ajánlatot vagy ROAS-célt, és ehelyett sikeres vagy magasabb árrésű termékeket részesíthesz inkább előnyben.
Pontosan így tettünk mi is. Csökkentettük azokra a termékekre vonatkozó hirdetési kiadásainkat, amelyek főleg pénzbe kerültek, de alig hoztak forgalmat. Ezt kulcsszó kizárásokkal és egyedi attribútumok és label-ek használatával értük el.
Egyedi CSS-feedünk használatával maximálisan kihasználtuk a Google által nyújtott +20%-os extra licitelőnyt, mely segítségével azonnali extra +20%-os bidding power-hez juttatuk ügyfelünket. Az nyer a licitben akinek erősebb a végső ajánlata, így ez is segítette a kampányokat, hogy az olyan nagy piaci szereplőket mint az eMag vagy Árukereső könnyedén megelőzzük.
A relevancia javítása az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott optimalizálási lehetőség kezdő Shopping tanácsadóknál. Erre mi kiemelten nagy hangsúlyt fektetünk és egyedi szoftvert használunk amely a fenti kampányoknál is nagyban segítette munkánkat. A hagyományos Search hirdetési kampányok esetén további kulcsszavak hozzáadásával könnyedén növelheted a volument.
A Shopping-kampányok viszont nem pont így működnek kulcsszavakkal. A Google megvizsgálja a termék teljes leírását, nevét, címét, hogy a termék releváns-e egy keresési kifejezés megjelenítéséhez vagy sem.
Íme, hogy miket érdemes optimalizálnod:
Termékeid könnyebb megtalálása érdekében a termék cím (product title) és termékfotó optimalizálása messze a leghatékonyabb optimalizálás, amelyet megtehetsz.
Az alábbi fő szabályokra figyelj:
Látjuk, hogy a legtöbb Shopping-fiókban a bevétel legalább 80%-a a termékek 20%-ából származik. Kezdd Te is a legkeresettebb termékekkel és a jól konvertáló termékekkel, rövid címekkel és először optimalizáld azokat. Utána keresd meg azokat a termékeket, amelyek jól konvertálnak és a termékcímük optimalizálásával további megjelenésekre számíthatsz.
Fontos szerepet játszik az eladó piaci pozíciója (pl. a márka ismertsége, az eddigi kampány előzmények és a termék eredményei). De ez természetesen inkább hosszú távú játék.
Sokkal közvetlenebb hatással bír termékeink árpiaci helyzete. A termékek árazása fontos rangsorolási tényező.
Többször teszteltük és nem egyszer előfordult már, hogy a termék árának kis mértékű akár 5-10%-os emelése vagy csökkenése milyen drasztikus volumenre gyakorolt hatást eredményezett a shopping kampányok megjelenésében. Például az egyik ügyfelünk 6%-kal növelte termékárait és utána drasztikusan 57,3%-kal lecsökkent a shopping megjelenések száma!
Tipp: Akár már egy kis árváltozás is nagy hatással lehet a volumenre
Saját tapasztalataink szerint a termékek megfelelő árazása nagyon fontos sikertényező. A kicsi árkülönbségek nagyban befolyásolhatják a termékek láthatóságát. A versenytársakkal szembeni ároptimalizálás érdekében egyedi fejlesztésű price benchmark adatokat veszünk figyelembe. Segítjük ügyfeleinket abban, hogy a Google Merchant Centerben-ben található régiós és nemzetközi Price Benchmark adatait + a hazai Árukereső adatait felhasználva folyamatosan a legoptimálisabb árazási stratégiát javasoljunk minden terméknél.
Reméljük, hogy hasznosak találtad ezt a fent bemutatott esettanulmányt és betekintést nyerhettél módszereink mögé melyekkel sikeresen vesszük fel a versenyt a hazai, régiós és nemzetközi piacokon!
Ügyfél neve: Aktív – Pénzügyi Ügyfél (Bizalmas)
Üzletág: Pénzügy
Az USA-ban elismert pénzügyi brand arra törekedett, hogy növelje a lead-ek számát + a “front-end” közvetlen értékesítéseket.
Rövid 4 hónap alatt 40 712 új lead-et és 2715 db közvetlen eladást generáltunk kampányainkkal. A “HyperGrowth” kampánystratégiánkban a Google Display és a YouTube csatornákat használjuk.
Ügyfél neve: Aktív – Egészségügy (bizalmas)
Üzletág: Egészszégügy
Az USA-ban tevékenykedő egészségügyi brand régóta arra törekedett, hogy növelje egészségügyi szolgáltatásainak értékesítését a Google Ads segítségével is.
Ügyfél neve: Aktív – eCom Ügyfél (Bizalmas)
Üzletág: E-kereskedelem
A Magyarországon megalapított e-kereskedelemmel foglalkozó cég bővíteni kívánta értékesítését és online tevékenységeit.
Alig több mint 6 hónap alatt dinamikusan növeltük az értékesítésüket. Több mint 179 millió forint bevételt generáltunk a dinamikus “HyperGrowth” stratégiánknak köszönhetően és a tudatosan felépített kampányokkal a Google Ads és Facebook Ads-ek segítségével.
Ügyfél neve: Amazontravel Utazási Iroda
Üzletág: Utazás
Míg a piacon vezető utazási iroda arra fókuszált, hogy exkluzív utazási csomagokat állítson össze, addig ügyfelünk küzdött az új ügyfélszerzéssel az online média felületeken.
Az utazási irodával kötött együttműködés keretein belül testreszabott Google Ads-stratégiát dolgoztunk ki, amely segítette számukra a dinamikus online növekedést a megkeresések és foglalások számában.
Ügyfél neve: Golf Iparág (Bizalmas)
Üzletág: Sport
Az USA-ban már több éve elismert, a Golf piacon tevékenykedő brand arra törekedett, hogy kibővítse Lead generálását + növelje értékesítéseit a Google Ads Display hálózatán keresztül.
Ügyfél neve: Aktív – eCom Ügyfél (Bizalmas)
Üzletág: E-kereskedelem
Megjegyzés: Korlátozott szabad ügyfél-kapacitásunk miatt nagyon szelektívnek kell lennünk arra vonatkozóan, hogy kivel dolgozunk együtt.
Amennyiben szeretnél kapcsolatba kerülni velünk vagy sajtómegjelenésekkel kapcsolatosan egyeztetnél kérjük, töltsd ki az alábbi adatokat vagy keress bennünket a +36 1 700 8889 központi telefonszámon:
Note: We have limited spots available and must be very selective on who we choose to work with. We’re only accepting clients who are able to spend a minimum of $20k per month in ads.
To apply to work with MarketingBrigad and for all other inquiries, please fill out the form below.