ESETTANULMÁNY:

60 nap ALATT 3,4 MILLIÓ FT-BÓL
6X-OS ROI ÉS TÖBB MINT 20 MILLIÓ FT BEVÉTEL

A Standard + Smart Shopping kampányok eredményei

Ügyfelünk újonnan induló fiókjában a kezdetektől Shopping kampányokat futtattunk és lépésről-lépésre jutottunk el a fenti eredményekig. Ebben kulcsfontosságú szerepe volt annak, hogy megfelelő előkészületekkel a legjobb minőségű adatokhoz juttassuk a Google algoritmusát.

A Standard és Smart Shopping kampányok eredményei

Ezzel a módszerrel sikerült közel 600 konverziót szereznünk, így a kampány 20 268 000 Ft bevételt generált ügyfelünk számára az elmúlt 60 nap során. A kampány összességében, közel 3,5 milliós megjelenés mellett 1,22%-os átkattintási arányt ért el, 41 000 látogatót terelve a weboldalra. Vegyük sorra, hogyan haladt a folyamat és milyen lépéseket tettünk a kampány teljesítményének növelése érdekében.

1. Lépés - Pixel betanítás

  • Ahhoz, hogy nyugodtan rábízhassuk magunkat a Google rendszerére és az automatizmusra, szükség volt rá, hogy megfelelően megalapozzuk a Smart Shopping kampányt.
  • Az előkészítő folyamatokat október végén kezdtük meg, egy Standard Shopping kampány felépítésével. Itt kezdetben csak egy termékkategóriát adtunk meg egy gondosan előkészített és beimportált feed-en keresztül.
  • Az ezt követő hetekben a konverziók elérése mellett lényeges volt a megfelelő mennyiségű és minőségű adatok gyűjtése a kampányban, mivel a megfelelő számú adat elérését követően az egész kampányt automatizálttá tettük egy Smart Shopping kampánnyal. De nézzük meg, hova jutottunk ez alatt az 1 hónap alatt.
  • A betanítási folyamat eredményeképp 207 konverziót értünk el, amely több, mint 7 178 000 Ft bevételt hozott 7,5x-es ROI értéken. A kampányban az átkattintási arány 1,46% volt és közel 17 500  látogatóval növelte a weboldal látogatottságát.
  • Mikor már elegendő adat és megfelelő konverziószám birtokában voltunk, végre elengedhettük a Google kezét és rábízhattuk, hogy a legmegfelelőbb irányba vigye tovább a kampányt és átváltottunk Smart Shopping kampányra!
  • Ekkor beindult a folyamat és a skálázás, a Google professzionális automatizmusának az ereje pedig jól kivehető az alábbi ábrán. A két kampány közötti különbség világosan kirajzolódik.

A Standard és Smart Shopping kampányok összehasonlítása

A Standard és Smart Shopping kampányok összehasonlítása

Nézzünk is a számok mögé! A Smart Shopping kampányra a decemberi hónap folyamán összesen 2 480 000 Ft-ot költöttünk, mellyel 387 konverziót értünk el, amely 5x-ös ROI-t és több, mint 13 millió Ft bevételt jelentett. Az alábbi ábra bemutatja a hirdetéscsoport teljesítményét a fenti időszakban.

A hónap folyamán folyamatos optimalizálásra került a feed és a költségkeret. Ez azt jelenti, hogy a korábbi 1 termékkörrel szemben megnöveltük a Shopping kampányhoz használt termékek számát, valamint folyamatosan figyeltük, hogy mely termékekre nagyobb a kereslet és ezeket adtuk hozzá a hirdetésekhez.

Azokat a termékeket, amelyekre nem, vagy alig volt kereslet pedig kizártuk a hirdetésekből. Emellett a Merchant Centerben is frissítettük a kampányhoz használt feed-et a minél jobb minőségű hirdetések futtatása érdekében.

A Smart Shopping kampány eredményei a teljes időszakban

A Smart Shopping kampány eredményei a teljes időszakban

Ennek következtében, a kampány kezdeti szakaszában a konverziószám a többszörösére emelkedett, ami heti 120-160 konverziót jelentett és ezzel párhuzamosan már az első napokban 7x ROI értéket sikerült elérni.  A kampány fellendülő szakaszában ez heti 4,5-5 millió forintos bevételt hozott.

A Smart Shopping kampány eredményei heti bontásban

A Smart Shopping kampány eredményei heti bontásban

Az ügyfél pozíciója a hirdetési versenyben

Ez már önmagában is nagy siker, azonban ha megnézzük, hogy a versenytársakhoz képest hol álltunk ez idő alatt a licit-versenyben. Az alábbi táblázatban jól látható, hogy a kampány 13%-al meg tudta előzni a következő hirdetőt, így 88%-os megjelenési arányt tudott szerezni a Google keresőjében. 

Mi ebből a tanulság? Az, hogy egy jó kampány-beállítással és egy jó bidding stratégiával fel lehet venni a versenyt akár nagy piaci szereplőkkel is. Ehhez azonban elengedhetetlen a jó termék (ez az alapja mindennek) és a jó haszonkulcs, amivel gazdálkodni lehet.

Az ügyfél pozíciója a hirdetési versenyben

Összefoglalva az eredemények:

2020. október 26. - december 30.-ig
20.62 millió Ft extra bevétel
  • Kampány hossza: 60 nap
  • Összes Google Shopping kampány költség: 3,4 millió Ft
  • Bevétel: több mint 20,62 millió Ft
  • Összes látogató: 41 600
  • Megtérülés: 6x-os ROI
2020 dec.

Hogyan optimalizáltunk a 3 fő Google Shopping rangsorolási tényezőre:

Mivel a hazai Google Shopping hirdetések aukciója egyre zsúfoltabb és versenyképesebbé válik most bemutatjuk, hogyan értük el hogy a termékhirdetések domináljanak.

Három fő összetevőt optimalizáltunk, hogy a kampányokban futó termékek gyakrabban jelenjenek meg:

A Shopping-hirdetések rangsorolási tényezői a következők:

1. Ajánlat

2. Relevancia

3. Árazási Stratégia

Az alábbi grafikon segítségével mutatjuk be a rangsorolási tényezők hatását

1. AJÁNLAT

Mondanunk sem kell, hogy az ajánlat az egyik legmeghatározóbb tényező abban, hogy a Google úgy dönt-e, hogy megjeleníti e hirdetésünket vagy sem. Ebben az alábbiak a legfontosabbak:

1/A: Licit / Bidding Stratégia:

Beállíthatsz kézi kattintásonkénti költséget (CPC) ajánlatokat, vagy használhatsz egy automatikus ajánlattételi algoritmust a Google-tól. A fenti ügyfélnél láthattad hogy először kézi CPC bidding-gel futtattuk a “standard” kampányt. Miután átváltottunk “Smart Shopping” kampányra utána a bidding-et is változtattuk Target CPA-ra. Számos ügyfelünknél használjuk ezt a módszert, de mindig érdemes a ROAS-t is figyelembe venned, mert nincs két egyforma fiók!

1/B: Szegmentálás

Minden terméknél ugyanazt az ajánlatot vagy cél ROAS-t használod? Vagy szegmentációkat fogsz alkalmazni pl. árrés vagy akciós termékek alapján? Pl. csoportosíthatod a termékeket kategória, haszonkulcs, eladások, készletállapot, teljesítmény stb. alapján. Így nem minden termék kapja meg ugyanazt az ajánlatot vagy ROAS-célt, és ehelyett sikeres vagy magasabb árrésű termékeket részesíthesz inkább előnyben. 

Pontosan így tettünk mi is. Csökkentettük azokra a termékekre vonatkozó hirdetési kiadásainkat, amelyek főleg pénzbe kerültek, de alig hoztak forgalmat. Ezt kulcsszó kizárásokkal és egyedi attribútumok és label-ek használatával értük el. 

1/C: Egyedi CSS Feed + Feed optimalizálás = 20% Versenyelőny

Egyedi CSS-feedünk használatával maximálisan kihasználtuk a Google által nyújtott +20%-os extra licitelőnyt, mely segítségével azonnali extra +20%-os bidding power-hez juttatuk ügyfelünket. Az nyer a licitben akinek erősebb a végső ajánlata, így ez is segítette a kampányokat, hogy az olyan nagy piaci szereplőket mint az eMag vagy Árukereső könnyedén megelőzzük. 

2. RELEVANCIA

A relevancia javítása az egyik leginkább figyelmen kívül hagyott optimalizálási lehetőség kezdő Shopping tanácsadóknál. Erre mi kiemelten nagy hangsúlyt fektetünk és egyedi szoftvert használunk amely a fenti kampányoknál is nagyban segítette munkánkat. A hagyományos Search hirdetési kampányok esetén további kulcsszavak hozzáadásával könnyedén növelheted a volument.

A Shopping-kampányok viszont nem pont így működnek kulcsszavakkal. A Google megvizsgálja a termék teljes leírását, nevét, címét, hogy a termék releváns-e egy keresési kifejezés megjelenítéséhez vagy sem.

Íme, hogy miket érdemes optimalizálnod:

  • Termék címe
  • Termékleírás
  • Termékkategória
  • Termékjellemzők (szín, anyag stb.)
  • Termékképek

Termékeid könnyebb megtalálása érdekében a termék cím (product title) és termékfotó optimalizálása messze a leghatékonyabb optimalizálás, amelyet megtehetsz.

Az alábbi fő szabályokra figyelj:

  • Használd ki a 150 rendelkezésre álló cím karaktert, amennyire csak lehetséges
  • Keresd meg és használd fel a vásárlók által keresett kulcsszavakat, speciális kifejezéseket és tedd bele a termékleírásba
  • Ügyelj arra, hogy beleírod a termék releváns tulajdonságait
  • Az első 20-30 karakterre ügyelj főleg ezek a legfontosabbak, mert ezek látszódnak legelőször a találati listában
  • Tehát az első szavak messze a legfontosabbak, hogy felkeltsék a potenciális vásárlók figyelmét. Csak akkor látják az első 70 karaktert amikor a keresők a Te hirdetésed fölé mutatnak.
  • A teljes leírás csak a Google Shopping fülön található termékoldal látogatói láthatják a teljes címet.

Látjuk, hogy a legtöbb Shopping-fiókban a bevétel legalább 80%-a a termékek 20%-ából származik. Kezdd Te is a legkeresettebb termékekkel és a jól konvertáló termékekkel, rövid címekkel és először optimalizáld azokat. Utána keresd meg azokat a termékeket, amelyek jól konvertálnak és a termékcímük optimalizálásával további megjelenésekre számíthatsz.

3. TERMÉK ÁRAZÁSI STRATÉGIA

Fontos szerepet játszik az eladó piaci pozíciója (pl. a márka ismertsége, az eddigi kampány előzmények és a termék eredményei). De ez természetesen inkább hosszú távú játék.

Sokkal közvetlenebb hatással bír termékeink árpiaci helyzete. A termékek árazása fontos rangsorolási tényező.

Többször teszteltük és nem egyszer előfordult már, hogy a termék árának kis mértékű akár 5-10%-os emelése vagy csökkenése milyen drasztikus volumenre gyakorolt hatást eredményezett a shopping kampányok megjelenésében. Például az egyik ügyfelünk 6%-kal növelte termékárait és utána drasztikusan 57,3%-kal lecsökkent a shopping megjelenések száma!

Tipp: Akár már egy kis árváltozás is nagy hatással lehet a volumenre

Saját tapasztalataink szerint a termékek megfelelő árazása nagyon fontos sikertényező. A kicsi árkülönbségek nagyban befolyásolhatják a termékek láthatóságát. A versenytársakkal szembeni ároptimalizálás érdekében egyedi fejlesztésű price benchmark adatokat  veszünk figyelembe. Segítjük ügyfeleinket abban, hogy a Google Merchant Centerben-ben található régiós és nemzetközi Price Benchmark adatait + a hazai Árukereső adatait felhasználva folyamatosan a legoptimálisabb árazási stratégiát javasoljunk minden terméknél.

Reméljük, hogy hasznosak találtad ezt a fent bemutatott esettanulmányt és betekintést nyerhettél módszereink mögé melyekkel sikeresen vesszük fel a versenyt a hazai, régiós és nemzetközi piacokon! 

Szeretnéd Te is növelni Google Shopping kampányaid hatékonyságát?

Jelentkezz most és foglalj időpontot!

Ügyfeleink Növekvő Eredményei

Referenciák

Ügyfeleink mondták Rólunk

KÉSZEN ÁLLSZ ARRA, HOGY SOHA NEM LÁTOTT EREDMÉNYEKET ÉRJ EL EGY GYŐZTES CSAPATTAL?​

Megjegyzés: Korlátozott szabad ügyfél-kapacitásunk miatt nagyon szelektívnek kell lennünk arra vonatkozóan, hogy kivel dolgozunk együtt.

Amennyiben szeretnél kapcsolatba kerülni velünk vagy sajtómegjelenésekkel kapcsolatosan egyeztetnél kérjük, töltsd ki az alábbi adatokat vagy keress bennünket a +36 1 700 8889 központi telefonszámon:

READY TO SCALE YOUR CAMPAIGN TO NEW HEIGHTS? IF SO, LET’S CHAT!

Note: We have limited spots available and must be very selective on who we choose to work with. We’re only accepting clients who are able to spend a minimum of $20k per month in ads.

To apply to work with MarketingBrigad and for all other inquiries, please fill out the form below.